LILIO Amsterdam Verbal Branding

← Back to the Portfolio

Hello I am Lilio, Nice to meet you !

1. Project Background

OILILY 브랜드 이미지 업그레이드를 위한 OILILY Second Brand 개발의 필요성 – Verbal Branding

2. Verbal Branding Concept

The Story House of Color Amsterdam – OILILY의 또 다른 OILILY

3. Second Brand Naming

LILIO Amsterdam

LILIO : 노란색 백합을 의미, 꽃말은 ‘유쾌, 쾌활’ – 노란색 백합의 꽃말은 ‘유쾌, 쾌활’로 열린 마음으로 살아가며, 자연을, 가족을

그리고 나 자신만의 고유한 아름다움을 사랑하는 사람들을 위한 브랜드 오일릴리의 정신과 닮았다.

LILIO Amsterdam is a take on the colorful signature originally introduced by the Dutch Fashion House Oilily.

  • Date: 2016.12.10
  • Client: GMI
  • Filed under: branding, Verbal Branding
  • Link: lilioamsterdam.com